25.6.14

Bize de bir diyet yazıver artık...


''Diyete başlamam gerek, son zamanlarda çok kilo aldım....Diyetisyene gitmekte uzun iş en iyisi ben yazayım Google'dan bakayım hangi diyetler daha çabuk kilo verdiriyorsa onu uygularım...Hangi diyete başlars..... Aaa bir dakika ya daha geçen gün bizim üst komşu diyetisyene gitmedi mi, en iyisi ben onun listesini uygulayayım hem uzman elinden çıktı sonuçta.....'' Daha böyle uzar gider bu iç konuşmalar, karasızlık evreleri. Ben çevremde gördüm, görüyorum. Sizler de mutlaka karşılaşmışsınızdır bu gibi durumlarla. Buradan yola çıkarak bugünkü yazımızın konusunu açıklıyorum baylar, bayanlar.


Diyet nedir? Diyet yaparken dikkat edilmesi gereken noktalar nelerdir? Diyetimizi kimden istemeliyiz?



Kimseyi kırmak, üzmek değil niyetim ancak benim gibi beslenme ve diyetetik öğrencilerinin kaderidir şimdi bahsedeceğim küçük anı. Eş, dost, akraba bıkmaz sürekli ''bizi de zayıflat artık, ne yiyelim ne yemeyelim, bana bir liste yazıversene kızım'' demekten. Biz henüz başlamadık ki diyet yazmaya ama genel tavsiyeler verebilirim isterseniz diyemeden de sanki yalan söylüyormuşsun, bildiklerini anlatmak istemiyormuşsun gibi bir tavra bürünenleri de vardır; söylediklerine inanmayan, yok kızım o öyle değil şimdi, deyip kendi doğrularını ısrarla sana kabul ettirmeye çalışanları da. Bir keresinde tutamamışım kendimi ''evet haklısınız ben bırakayım okulu boşuna okuyorum baksanıza '' demişim. Biraz mahcup biraz da şaşkın bakışlar bana çevrildiğinde farkına vardım ağzımdan çıkan cümleyi. O an içimden gülmek geliyor, ayıp olacak diye gülemiyordum ancak şimdi sizlerle paylaşırken rahat rahat gülerek yazıyorum bu satırları :)) Ben hep gülerim, gülmeden yaptığım her ne varsa hepsinde başarısız olmuşumdur çünkü. Siz de yaşama bol bol gülün ki sizi alt edemesin hiç bir olumsuzluk.



Şimdi asıl konumuza dönecek olursak herkesin kendine göre bir fikri var bu diyet konularında ancak ben sizinle genel doğruları, diyete başlarken hangi yollardan geçeceğinizi paylaşacağım. Burada bilmemiz gereken ilk şey ''diyet'' kelimesinin anlamıdır bana göre.



Diyet, Latince kökenli bir kelime olup ''yaşam tarzı'' anlamına gelir.
Yani siz diyet yapmaya başlarken yaşam tarzınızı değiştireceksiniz demektir bu. Aslına bakarsanız benim için diyet yapmak, sağlıklı beslenmeye geçiş anlamına gelir. Çünkü yapacağınız diyet yaşam tarzınızı değiştirecek ve siz eski alışkanlıklarınızı yenileriyle harmanlayıp yepyeni bir beslenme düzenine geçeceksiniz. Bunu da bir ömür boyu yapacaksınız. Neden mi? Bedenimiz, en değerli varlığımız. Bize bir ömür için tek bir beden veriliyor. Biz bedenimize yaşamımızın tamamında iyi davrandığımız ve de onun gereksinimlerini olması gereken şekilde karşıladığımız zaman o da bizi yarı yolda bırakmayacaktır. Sevdiklerimizle uzun ve sağlıklı bir ömür geçirmemize olanak tanıyacaktır. Yani ne ekersek onu biçeceğiz, sevgili okurlar.

Diyetimizi kesinlikle bu konuda uzman bir beslenme uzmanından (diyetisyenden) alacağız. Her bireyin diyeti kendine özeldir, onun tahlil sonuçlarına, ailesinin hastalık öykülerine, geçirdiği rahatsızlıklara veya mevcut rahatsızlıklarına göre hazırlanır. Ve tabi ki onun zevklerine ve renklerine göre de. Diyetiniz size sevdiğiniz besinleri yasaklıyorsa, keyif aldığınız beslenme şeklinizi elinizden alıyorsa mutsuz olursunuz. Mutsuz olduğunuz zaman da diyet yapmak işkenceye dönüşür. Lütfen bunu kendinize yapmayın.

Siz yeni yaşam tarzınıza başlarken kararlı olmalısınız. Ne istediğinizi bilmeli makul hedefler oluşturmalı ve sizi olumsuz yönde etkileyebilecek çevre etkenlerine kulaklarınızı tıkamalısınız. Ve de inanmalısınız. Unutmayın istemek ve inanmak sizi hedefinize götürecek :)

Gülümseyerek yaşayın, keyifle ve sağlıkla beslenin :)

1 yorum: